Main Article Content
Abstract
Abstract: The author conducted this research on CV. Paris Banjarbaru. The purpose of this research is to identify what strategy applied by CV company. Paris Banjarbaru and give a contribution of thought about marketing strategy that must be done in order to increase sales volume in CV. Paris Banjarbaru uses the theory of Philip Khotler Marketing Mix 7P. Data analysis technique used in this research is descriptive type of descriptive research is used if researchers want to give a more complete picture of a phenomenon, whether it is a phenomenon that is currently underway and phenomena that have occurred in the past. The result of research shows that the marketing strategy of Product, Place, Promotion and People has not been effective in increasing the sales volume in CV. Paris Banjarbaru.
Keywords: Marketing Strategy 7P: (Product, Price, Place, Promotion, People, Physical Evidence, Process
Abstrak: Penelitian ini bertujuan untuk mengidentifikasi strategi apa yang diterapkan oleh perusahaan CV. Paris Banjarbaru dan memberikan sumbangan pemikiran mengena Strategi pemasaran yang harus dilakukan agar meningkatkan penjualan pada CV. Paris Banjarbaru menggunakan teori dari Philip Kotler Marketing Mix 7P. Teknik analisa data yang digunakan dalam penelitian ini adalah secara deskriptif jenis penelitian deskriptif adalah digunakan jika peneliti ingin memberikan gambaran yang lebih lengkap mengenai suatu fenomena, baik itu fenomena yang sedang berlangsung saat ini maupun fenomena yang sudah terjadi di masa lalu. Hasil penelitian menunjukan bahwa belum efektifnya strategi pemasaran Product, Place, Promotion dan People dalam meningkatkan penjualan pada CV. Paris Banjarbaru.
Kata kunci : Strategi Pemasaran, Product, Price, Place, Promotion, People, Physical Evidence, Process