Main Article Content
Abstract
Abstract: This study aims to find out the marketing strategy at the Bank Rakyat Indonesia Syariah Branch of Banjarbaru so far and should. The study used a quantitative descriptive method with a SWOT analysis approach with a sample of 93 respondents. The results of the study can be concluded that the marketing strategy at the Bank Rakyat Indonesia Syariah Banjarbaru Branch which should be based on a SWOT analysis has the opportunity and strength, so that it can take advantage of the opportunities that exist. The strategy that must be applied in conditions in quadrant I is to support an aggressive strategy (growth oriented strategy), among others, expanding market share by expanding its wings outside the city of Banjarbaru which still has the potential, increasing cooperation with cooperatives in order to become partners and establish cooperation with educational institutions which is in Banjarbaru City.
Â
Keywords: marketing strategy, SWOT, BRI Syariah Banjarbaru
Â
Abstrak: Penelitian ini bertujuan ingin mengetahui strategi pemasaran pada Bank Rakyat Indonesia Syariah Cabang Banjarbaru selama ini dan yang seharusnya. Penelitian menggunakan metode deskriptif kuantitatif dengan pendekatan analisis SWOT dengan sampel sebanyak 93 responden. Hasil penelitian dapat disimpulkan bahwa strategi pemasaran pada Bank Rakyat Indonesia Syariah Cabang Banjarbaru yang seharusnya berdasarkan analisis SWOT dengan memiliki peluang dan kekuatan, sehingga dapat memanfaatkan peluang yang ada. Strategi yang harus diterapkan dalam kondisi berada di kuadran I adalah mendukung strategi agresif (growth oriented strategy) antara lain memperluas pangsa pasar dengan lebih melebarkan sayapnya di luar Kota Banjarbaru yang masih berpotensial, meningkatkan kerjasama dengan koperasi agar dapat menjadi partner dan menjalin kerjasama dengan lembaga pendidikan yang ada di Kota Banjarbaru.
Â
Kata kunci : Strategi Pemasaran, SWOT, BRI Syariah Banjarbaru