Main Article Content
Abstract
Abstract: The main aim of this research are: to know of teaching teachers influence, student learning, mobile technology on seni budaya learning and character education in SMA Negeri 1 Kandangan Hulu Sungai Selatan Regency Of South Kalimantan. Sample are 150 students of Senior Hight School in Hulu Sungai Selatan Regency. Regression models generated in this study has been performed classical assumption that actually obtained a good prediction model Analysis of data to test hypotheses using simple and multiple linear regression method. The result of the research are: There are teaching teachers influence, student learning, mobile technology on seni budaya learning in SMA Negeri 1 Kandangan Hulu Sungai Selatan Regency Of South Kalimantan and there are teaching teachers influence, mobile technology, seni budaya learning on character education in SMA Negeri 1 Kandangan Hulu Sungai Selatan Regency Of South Kalimantan.
Â
Keyword: Teaching Teachers, Student Learning, Mobile Technology, Seni Budaya Learning, Character Education
Â
Abstrak: Tujuan penelitian ini adalah: untuk mengetahui pengaruh cara mangajar guru, belajar siswa dan teknologi handphone terhadap pembelajaran seni budaya dan penanaman pendidikan karakter di SMA Negeri 1 Kandangan Kabupaten Hulu Sungai Selatan Kalimantan Selatan. Ruang lingkup penelitian ini adalah siswa kelas XI SMA Negeri 1 Kandangan Kabupaten Hulu Sungai Selatan dengan jumlah sampel sebanyak 150 orang siswa. Uji asumsi klasik digunakan untuk memperoleh model prediksi yang baik. Analisis data untuk menguji hipotesis menggunakan regresi linier berganda. Hasil temuan dalam penelitian ini ada pengaruh cara mangajar guru, belajar siswa dan teknologi handphone terhadap pembelajaran seni budaya di SMA Negeri 1 Kandangan Kabupaten Hulu Sungai Selatan Kalimantan Selatan, ada pengaruh cara mengajar guru dan pembelajaran seni budaya terhadap penanaman pendidikan karakter di SMA Negeri 1 Kandangan Kabupaten Hulu Sungai Selatan Kalimantan Selatan.
Â
Kata Kunci: Cara mengajar, belajar, teknologi handphone, pembelajaran seni budaya, penanaman pendidikan karakter