Main Article Content
Abstract
Abstract: This study aims to analyze the effect of theory provisioning, learning and industry work practices toward students’ skills work SMK Karya Pulang Pisau. This research was designed as an explanatory research. The research model are multiple linear regression. The population is the entire of SMK Karya Pulang Pisau teachers with saturated sampling technique that is 30. The data collection is done by distributing questionnaires, documentation and observation. The results showed that: theory provisioning, learning facilities, industrial work practices have influence on Students Skills of SMK Karya Pulang Pisau.
Keywords: theory provisioning, learning facilities, industrial work practice, student skills
Abstrak: Penelitian ini bertujuan untuk menganalisis pengaruh pembekalan teori, fasilitas belajar dan Praktek Kerja Industri terhadap keterampilan siswa SMK Karya Kecamatan Kahayan Hilir Kabupaten Pulang Pisau. Penelitian ini dirancang sebagai explanatory research. Adapun model yang dipakai adalah model analisis regresi linear berganda. Populasi adalah seluruh guru di SMK Negeri 1 Kahayan Hilir Kabupaten Pulang Pisau dengan teknik sampel jenuh yaitu 30 orang. Pengumpulan data dilakukan dengan cara membagikan kuesioner, dokumentasi dan observasi. Hasil penelitian menunjukan bahwa pembekalan teori, fasilitas belajar, praktek kerja industri memiliki berengaruh terhadap Keterampilan Siswa SMK Karya Pulang Pisau.
Kata Kunci: pembekalan teori, fasilitas belajar, praktek kerja industri keterampilan siswa