Main Article Content
Abstract
Abstact: Mini Market of Z-Mart Banjarbaru had experience fluctuation.Marketing strategi will get optimal benefit if confuse with good planing structure. This formulation problems are How strategi marketing Z-mart on Banjarbaru and research purfose is know strategi marketing Z-mart on Banjarbaru. Data analysis is using deskriptive analysis. Basic data are using Primer and sekunder. Kind data are kualitatif and kuantitatif. Indicators of variabel there are product, price, promotion, place, people, process and physical evidence. Like mini marketing Z- Mart Banjarbaru eksperience fluctuation. Look at this of research as good as marketing strategi will got benefit with optimal if compuse by planning good structure methode.Advice for mini market of Z- mart on Banjarbaru increase of fund to promotion and have ability varians product appearing.
Kata Kunci: Marketing mix strategy, sales, Z-Mart
Abstrak: Mini market Z-mart Banjarbaru mengalami penurunan. Strategipemasaran akan memberikan manfaat jika struktur rencnny baik. Rumusan masalah adalah bagaimana strategi pemasaran Z- mart Banjarbaru dan tujuan penelitian adalah mengetahui strategi pemasaran Z- mart Banjarbaru. Analisis data menggunakanis. analisis deskriptif. Sumber data menggunakan data pimer dan data sekunder. Jenis data adalah data kualitatif dan data kuantitatif. Indikator variabel terdiri dari produk, harga, promosi, tempat, orang, proses dan bukti fisik.Seperti minimarket-mart Banjarbaru yang mengalami penurunan.Lihatlah penelitian ini strategi pemasarannya baik yang akan menerima manfaat secara optimal jika didukung oleh metode yang baik. Saran untuk mini market Z – mart Banjarbaru menambah dana untuk promosi dan memiliki kemampuan menampilkan jenis-jenis produknya.
Kata Kunci: Strategi marketing mix, penjualan, Z-Mart